Ankel og fod smerter

Ankel og fodsmerter

Har du nogensinde haft en forstuvet ankel eller stået op og bemærket, at du havde fodsmerter?

Vi kan hjælpe dig med at genoprette dine normale gang- og løbeaktiviteter.

Fod og ankel skader

Ankel- og fodlederne er meget komplekse med mange forskellige led, muskler og ledbånd. Med den gennemsnitlige person, der tager 5000-7000 skridt om dagen, kan enhver smerte eller skade være meget svækkende. Det er vigtigt at tage passende skridt til at beskytte og støtte dine fødder hver dag. Passende sko og indlæg kan give den rette støtte til smertelindring og forebyggelse af skade. Din fysioterapeut vil evaluere din fod og ankel for at bestemme en diagnose og en plan for at få din tilbage til hverdag og sport.

Den mest almindelige ankelskade er en forstuvning, som de fleste af os har oplevet på et tidspunkt. Ankelforstuvninger kan variere i sværhedsgrad og årsag, men tilbagevendende enkle ankelforstuvninger kan være tegn på et mere alvorligt problem og må muligvis undersøges for at bestemme behovet for yderligere behandling.

Nogle af de skader vi behandler:

• Postkirurgisk fod- og ankelpleje
  • Ankelforstuvninger og stammer
  • Fodsmerter
  • Ankel smerte
  • Kollapsede buer
  • Achilles tendonitis
  • Plantar fasciitis
  • Gigt
  • Sportsskader
  • Vanskeligheder ved at gå / dårlig balance

Ankelleddet

Anklen består af benene i underbenet (tibia og fibula), der danner en bue over talusbenet i foden. Dette er faktisk en fleksibel bue, der åbner en smule, når du bøjer anklen og lukker, når du udvider den. Hvis dette ikke sker korrekt eller mekanikken i leddet ikke er i god tilpasning, opstår der øget smertefuldt tryk.

Ligesom håndens kompleksitet er foden og ankelen en meget kompleks struktur, som kan påvirke funktionen af ​​dit knæ, hofte, ryg og endog holdning. Med ankel smerte og fod smerte, er der meget, der skal evalueres først, før man træffer beslutning om passende behandling.

Et komplet behandlingsprogram til dit fod- og ankelproblem kan omfatte manuel terapi, stretching / styrkelse, biomekanisk genoplæringsøvelser, instruktion om korrekt fodtøj og brug af indlæg.

Kontakt Fysiosekvens i dag og få planlagt din vurdering og genoptræningsplan. Udfyld vores online kontakt formular og vi kontakter dig.