Løbestilsanalyse

Er du løber, og gør det ofte ondt, når du løber? Så skal du gøre noget ved årsagen, ikke kun behandle symptomerne. Få lavet en samlet vurdering, herunder en løbestilsanalyse.

Løbere og tilbagevendende smerter. Løbere lider ofte af tilbagevendende smerter, såkaldt "overuse"-symptomer fra benene.

Med fysioterapeutens indgående kendskab til biomekanik og skadesbehandling er det i langt de fleste tilfælde muligt at fjerne patientens symptomer. Imidlertid er generne ofte et tilbagevendende problem, og den vigtigste del af behandlingen består i at fjerne årsagen til problemet.

Løb rigtig

Vores mål er at hjælpe dig med at blive en bedre, stærkere og hurtigere løber. God teknik er afgørende for at udnytte dit maksimale potentiale, samtidig med at risikoen for skade begrænses.

Vi bruger video og slow motion til at analysere din løbestil. Vi kan bruge disse oplysninger til at identificere en kilde til smerte eller reducere din skaderisiko. Derefter udvikler vi et individuelt rehab-program til at opfylde dine mål. Om det er reduceret smerte, forbedre løbemekanik eller øge hastighed og ydeevne.

Løbesko

Løbende analyse er også vigtig, når man køber sko. Din løbesko og løbestil  kan have stor effekt på din løbemekanik eller skaderisiko, og vi kan sørge for at du er i den rigtige sko.

Hvem hjælper vi

- Begyndt at  løbe

- Tilbagevenden til løb fra skade

- Forberedelse til maraton, 1/2 marathon, 10km, 5km