Manuel fysioterapi

Manuel Fysioterapi

Det er en praktisk metode til at mobilisere eller manipulere leddene, hvor vi kombinerer dette med avanceret viden om klinisk ræsonnement efter graden.

Manuel behandling kan ændre et bevægelsesmønster fra smertefuld til smertefri takket være bedre fælles mobilitet.

Manuel fysioterapi

For at sikre du opretholder den opnået bevægelse ved hver aftale, vil fysioterapeuten forsyne dig med øvelser for yderligere at øge dit bevægelsesområde. Vores mål er at lære dig at optimere dit bevægelsesområde, så du kan gå tilbage til din dag med bedre funktion!

Husk at dette er et stykke af behandlingspuslespillet, det er et kraftfuldt værktøj, og vi sørger for, at det er gjort helt ved at have den højeste kvalitet i post-graduate fysioterapi.

Trigger Point terapy

Trigger punkt terapi er en neuromuskulær terapi designet til at fremskynde opheling fra skade, korrigere muskulære ubalancer og lindre smerte. Din fysioterapeut vil strække musklen og derefter lægge pres på områder med muskeltæthed eller 'knuder'. Dette hjælper med at løsne muskelspændinger og fremme helbredelse.

Myofascial Release

Myofascial frigivelse er en kombination af let strækning og massage for at frigøre muskelspændinger og løsne op for arvæv. Fysioterapeut vil anvende moderate trækkraft og vridningsteknikker i kombination med blid strækning for at opnå dette. Hver strøk og massage teknik kan vare i flere minutter og udføres flere gange, indtil muskelen er helt afslappet.

Massage

Massage er manipulation af ​​muskel og andet blødt væv til lindring af ubehag og spænding ved brug af tryk og friktion.

Mange teknikker bruges til at reducere smerte, forbedre ydeevne, forbedre bevægelsesområdet og hjælpe genopretning.

Massage kan bruges til at behandle en række muskelskader og tilstande.

Afslapningsmassage kan lette den daglige stress af et hurtigt tempo, der giver os følelse af udmattet og udtømt. De anvendte teknikker hjælper med at genoprette energi, fokus og vitalitet.

Hvad er manuel terapi?

Manuel terapi er håndterapi og der er mange forskellige manuelle terapi teknikker. Den anvendte teknik afhænger af typen af skade og hvad der vil være den mest effektive behandling for det.

Manuelle terapiteknikker bruges ofte sammen med andre behandlingsformer som elektroterapi eller træningsprogram.

Manipulation og mobilisering

Manuelle teknikker der bruges til fysisk at påvirke et ledd Hvis du føler ledsmerter eller stivhed, kan din fysioterapeut vurdere om manipulation eller mobilisering er det bedste behandlingsforløb. Der er en bred vifte af teknikker, som kan bruges til at flytte et led for at øge bevægelsesområdet.