Postural træning

Postural Træning

    Instruktion i den korrekte biomekaniske justering af kroppen for at reducere unødig belastning på muskler, led, ledbånd, skiver og andre bløde væv.



    Fysioterapeuten uddanner patienterne om vigtigheden af ​​at forbedre kropsholdning med daglige aktiviteter.



    Stretching og styrke øvelser kan ordineres for at lette postural forbedring og forhindre yderligere handicap og fremtidig tilbagevenden af ​​problemer.

    God kropsholdning

    Det er  vigtig, fordi det hjælper din kropsfunktion med høj hastighed. Det fremmer bevægelseseffektivitet, udholdenhed og bidrager til en overordnet følelse af velvære.


    Det er også god forebyggelse. Hvis du har dårlig kropsholdning, er dine knogler ikke ordentligt justeret, og dine muskler, led og ledbånd tager mere belastning end naturen påtænkt.

    Fejlstilling

    Fejstilling kan forårsage træthed, muskelbelastning og i senere stadier smerter. Mange personer med kronisk rygsmerter kan spore deres problemer i mange år med defekte posturale vaner. Desuden kan dårlig kropsholdning påvirke placeringen og funktionen af ​​dine vitale organer, især i abdominalområdet.


    God arbejdsstilling bidrager også til godt udseende; den person med god kropsholdning projekter poise, tillid og værdighed.

    Ryggenhar tre naturlige kurver: En lille fremadgående kurve i halsen, en lille tilbagekobling i øvre ryg (thoraxkurve) og en lille fremadgående kurve i lændebøjlen (lændekurven). God kropsholdning betyder faktisk at holde disse tre kurver i afbalanceret tilpasning.


    Stærke og fleksible muskler er også afgørende for god kropsholdning. Abdominale, hofte og benmuskler, som er svage og ufleksible, kan ikke understøtte din rygs naturlige kurver. Hoftej-, knæ- og ankelleddene balancerer din rygs naturlige kurver, når du bevæger dig, hvilket gør det muligt at opretholde god kropsholdning i enhver position.










    Dårlig kropsvinkel forvrænger kroppens rette lodrette tilpasning og ryggens naturlige kurver. God kropsholdning har kun et udseende, men dårlig kropsholdning kommer i mange utilsigtede stilarter.


    Vores fysioterapeuter fokuserer på at træne din krop til at sidde og stå med god kropsholdning, så din rygsøjle kan helbrede og komme sig tilbage fra skade samt forhindre fremtidig skade.


    Sund ryg

    Mandag: 6:30-20.00

    Tirsdag: 6:30-20.00

    Onsdag: 6:30-20.00

    Torsdag: 6:30-20.00

    Fredag: 6:30-18.00

    Lørdag: 9:00-14.00

    Søndag: 9:00-14.00

    mail@fysiosekvens.dk

    +45 27 13 57 33

    Jens Baggessens Vej  88G

    Aarhus N

    Fysiosekvens har mulighed for indgang til handicappede med kørestol.