Fysioterapi

Vi har 14 års ekspertise i evaluering og behandling af skader. Ved hjælp af evidensbaseret evaluering og behandling, manuel terapi og træning, hjælper vi med at overvinde ortopædiske og muskuloskeletale nedsættelser, funktionelle begrænsninger og handicap som følge af skade.

Besøg din fysioterapeut, så snart du oplever langvarig smerte eller ubehag. Fysioterapi er en videnskabsbaseret, reguleret sundhedsdisciplin designet til at diagnosticere fysiske problemer - og derefter afhjælpe dem med specifik behandling.

Faciliteter

Klinikken har 2 store lyse lokaler i stueetage med direkte adgang til træningscenteret. Der er omklædningsfaciliteter med bad og toilet, som benyttes af medlemmer til træning. Der er nøgle på omklædningskabene.

Der er nem adgang til Fysiosekvens fra Vestre Ringgade og trappe ned fra P-pladsen på Jens Baggesens Vej. Receptionen er beliggende i træningscenteret og er ubemandet. I venteområdet er der kaffe og te, fjernsyn, avis og blade samt handicapvenlige toiletter.

Vi kan hjælpe dig med

• Sportsskader
  • Arbejdsrelaterede skader
  • Gentagne stressskader
  • Nakke smerter
  • Rygsmerte
  • Heft / knæ smerte
  • Ankel / fodsmerter
  • Patellofemoral (kneecap) smerte
  • Impingement syndromer
  • Rotatorcuff læsion
  • Håndled / hånd / albueforhold
  • Gang og balance
  • Brystkræft ortopædisk rehab
  • Løbestilsanalyse

Aftaler

Den første konsultation er normalt op til en time og efterfølgende aftaler op til 45 minutter. Et program for fysioterapi kan påbegyndes, og hvis det er nødvendigt, orienterer vi din egen læge i forhold til billeddiagnostisk udredning og henvisning til speciallæge.

Det er ikke nødvendigt med en henvisning fra egen læge til undersøgelse. Hvis du har en sundhedsforsikring skal du medbringe godkendelse for dækning af behandling.

For en hurtig ekspert diagnose af så kontakt os: Telefon: 27 13 57 33

E-mail: mail@fysiosekvens.dk

Hvordan hjælper fysioterapi

Vurdere, diagnosticere og behandle fysiske symptomer og begrænset bevægelse forårsaget af skade, aldring, handicap eller medicinsk tilstand.

Vi hjælper med at forstå, hvad der forårsager tilstanden og arbejder med at genoprette, vedligeholde og maksimere bevægelse, fleksibilitet og fysisk uafhængighed.
Udvikle tilpassede behandlingsplaner, der hjælper med at tage kontrol over kroppen tilbage.

Vores tilgang

Du er en unik, hel person med dine egne individuelle mål; du har brug for et fysioterapi-program designet kun til dig. Vi kombinerer ekspert vurdering, hands-on  og træning til at fremskynde dit opsving og levere det med venlighed. Vi skubber dig for at nå dine mål sikkert og lære dig, hvad du skal vide om kropsmekanik og kilden til din skade for at forhindre det i at ske igen.

Ved hjælp af evidensbaseret evaluering og behandling, manuel terapi og øvelsesterapi hjælper fysioterapeuten med at overvinde ortopædiske og muskuskeletale nedsættelser, funktionelle begrænsinger og handicaps som følge af skade, ulykke, sport, arbejde, overbelastning og kirurgi, - og endda for forebyggelse eller udsættelse af operation.

Vores mål er at give hver patient en behandlingsplan, som ikke kun reducerer smerte, men genopretter optimal funktion og uafhængighed.

Vi tager os tid til at til at lære dine specifikke behov og mål at kende og afsætte tilstrækkelig tid til genoptræning.